Recensies

“Voor de zomervakantie hebben wij de nieuwe methode van Herbi Bomers “Werken in de winkel” ontvangen.
Afgelopen weken zijn wij, samen met de leerlingen druk bezig geweest om alles voor te bereiden.
Deze week was het zover: Een begin maken met het in de praktijk brengen van de theorie uit Kiem, werken met het planbord, maken van de praktische opdrachten en af en toe een helpende hand bieden.
Vandaag kwamen er een paar collega’s in mijn lokaal en ze zeiden: wat een rust is het hier.
En ik dacht, hè dat klopt inderdaad.
De leerlingen waren gericht aan het werk, er was overzicht en iedereen wist wat hij/zij moest doen.
Aan het eind vd les hebben we de manier van werken samen besproken en met de vraag aan de leerlingen: hoe vinden jullie deze manier van werken, antwoorden ze allemaal: dit ging echt lekker mevrouw en was leuk.
Het weekend kan beginnen en op naar een nieuwe week met nieuwe mogelijkheden.”
Heleen Rentenaar Docent
Het Perron Veenendaal

 

 

“Ik heb ervaren dat de methode die HB PRO TRADE heeft ontworpen naadloos aansluit op de praktijk. Leerlingen kunnen in hun eigen tempo aan het werk met de opdrachten. Als de leerling drie keer een praktijkopdracht met een voldoende heeft afgesloten, ontvangt de leerling het bewijs van vaardigheid. De leerling wordt bij het behalen van de bewijzen erg gemotiveerd om er nog meer te halen! Het is prettig dat de behaalde resultaten geregistreerd worden in een overzichtelijk programma zodat leerling en docent precies kunnen zien hoe het ervoor staat. Een mooie methode en onmisbaar voor elk praktijkvak gericht op detailhandel!”

Edwin Bruil
Praktijkinstructeur Dienstverlening Het Prisma Arnhem

 

“Het is voor praktijkscholen vaak lastig om een leermethode te vinden die past bij de praktische aard van hun leerlingen. De theoretische benadering van de werkzaamheden is vaak lastig terwijl de leerlingen vaak, in praktijk, het opleidingsniveau makkelijk aan kunnen.

De methode die de heer Bomers heeft ontwikkeld gaat uit van kaarten met praktijkopdrachten voor winkel of logistiek. De uitvoering in praktijk is prioriteit en op de achterkant van de opdrachtenkaart staat welke theorie hierbij hoort. Voor leerlingen is de motivatie om meer te weten over datgene zij in praktijk hebben uitgevoerd groter doordat deze theorie nu in een context wordt geplaatst. 

Verder maakt het werken met een individuele planning, dat iedere leerling deze methode op eigen tempo en in eigen volgorde kan doorlopen.”

Maaike de Caluwé
Onderwijskundige KCH